- Szukaj wg parametrów
- Szukaj wg pojazdu BETA
Akumulator Varta SY50-N18L-AT
12V 20Ah 260A Powersports
195,00 zł
Brutto
Cena obowiązuje wyłącznie w sklepie internetowym
Wysyłka: 35zł przedpłata, 35zł pobranie
Paczkomat: 21zł
Napięcie: 12V
Pojemność: 20Ah
Prąd rozruchowy: 260A
Wymiary: 205mm x 92mm x 162mm
Polaryzacja: prawy + (ETN 0)
Pojemność: 20Ah
Prąd rozruchowy: 260A
Wymiary: 205mm x 92mm x 162mm
Polaryzacja: prawy + (ETN 0)
-
Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
-
Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia
-
Przesyłka kurierska od 35,00 zł, paczkomat od 19zł
-
Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.
Varta SY50-N18L-AT - cechy akumulatora:
Seria Freshpack to konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe do skuterów i motocykli. Duża moc rozruchowa i wytrzymałość na niesprzyjające warunki atmosferyczne umożliwiają rozruch silnika w każdych warunkach pogodowych. Mocna konstrukcja gwarantuje szczelność w pozycji stojącej. Akumulator SY50-N18L-AT przeznaczony jest do użytku w motocyklach poruszających się w standardowych warunkach drogowych. Wyposażony w odpowietrznik odprowadzający gazy powstałe w trakcie pracy akumulatora.
Akumulator Varta SY50-N18L-AT - informacje dodatkowe:
Konwencjonalny akumulator obsługowy, w którym występuje zjawisko odparowania wody. Wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu. Ubytki uzupełniamy wodą destylowaną.
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
- Symbol
- SY50-N18L-AT
- Marka
- Varta
- Napięcie
- 12V
- Pojemność
- 20Ah
- Prąd rozruchowy
- 260A
- Długość
- 205mm
- Szerokość
- 92mm
- Wysokość
- 162mm
- Odpowietrznik
- Lewy
- Polaryzacja
- prawy + (ETN 0)
- Końcówki biegunowe
- Y7
- Technologia
- kwasowo-ołowiowa
- Gwarancja
- 12 miesięcy
- Waga
- 7,1kg
- EAN
- 4016987141298
Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.
Przygotowanie akumulatora.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
Otwieranie otworu odgazowującego.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć czerwony korek znajdujący się z boku akumulatora.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć czerwony korek znajdujący się z boku akumulatora.
Otworzyć pojemnik z kwasem.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
Mocowanie rurki do napełniania.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
Napełnianie akumulatora kwasem.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
Zakładanie nakrętek.
Po napełnieniu należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w punkcie 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora. Powinno się odczekać około 40 minut, w tym czasie akumulator uzyska parametry wymagane do rozruchu pojazdu. W przypadku większych pojemności (20Ah i więcej) minimalny czas może ulec wydłużeniu. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem przedłuży jego żywotność.
Po napełnieniu należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w punkcie 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora. Powinno się odczekać około 40 minut, w tym czasie akumulator uzyska parametry wymagane do rozruchu pojazdu. W przypadku większych pojemności (20Ah i więcej) minimalny czas może ulec wydłużeniu. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem przedłuży jego żywotność.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.