• polaryzacja prawy plus

Akumulator Unibat CB10L-A2
12V 11Ah 160A

125,00 zł
Brutto
Wysyłka: 21zł przedpłata, 25zł pobranie
Napięcie: 12V
Pojemność: 11Ah
Prąd rozruchowy: 160A
Wymiary: 135mm x 90mm x 145mm
Polaryzacja: prawy + (ETN 0)
Gwarancja: 12 miesięcy
Ilość
Dostępny

  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 21,00 zł (przedpłata)



Przesyłka kurierska od 21,00 zł (przedpłata)
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Unibat CB10L-A2 - cechy akumulatora:

Akumulatory motocyklowe Unibat sprawdzone w standardowych warunkach drogowych.


Seria tradycyjnych kwasowo-ołowiowych akumulatorów, przeznaczonych do pojazdów o podstawowym zapotrzebowaniu energetycznym. Czyli takich, w których nie ma dodatkowych (poza fabrycznymi) odbiorników energii. Akumulatory Unibat posiadają do 8% więcej mocy niż ich odpowiedniki innych producentów. Zapewniają szczelność w pozycji stojącej, dzięki czemu z powodzeniem można je zastosować we wszystkich pojazdach poruszających się w standardowych warunkach drogowych. Do jazdy offroad należy zastosować akumulatory AGM.


Akumulator Unibat CB10L-A2 - informacje dodatkowe


Akumulator CB10L-A2 12V 11Ah z elektrolitem
W pudełku z akumulatorem CB10L-A2 znajdziesz pojemnik z elektrolitem, śrubki do klem, wężyk odpowietrznika. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce napełnianie akumulatora.
Akumulator osługowy
Konwencjonalny akumulator obsługowy, w którym występuje zjawisko odparowania wody. Wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu. Ubytki uzupełniamy wodą destylowaną.
Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
Symbol
CB10L-A2, YB10L-A2
Marka
Unibat
Napięcie
12V
Pojemność
11Ah
Prąd rozruchowy
160A
Długość
135mm
Szerokość
90mm
Wysokość
145mm
Odpowietrznik
Lewy
Polaryzacja
prawy + (ETN 0)
Końcówki biegunowe
Y8
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
4,0kg

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
krok 2
Otwieranie otworu odgazowującego.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć czerwony korek znajdujący się z boku akumulatora.
krok 3
Otworzyć pojemnik z kwasem.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
krok 4
Mocowanie rurki do napełniania.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
krok 5
Napełnianie akumulatora kwasem.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
krok 5
Zakładanie nakrętek.
Po napełnieniu należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w punkcie 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora. Powinno się odczekać około 40 minut, w tym czasie akumulator uzyska parametry wymagane do rozruchu pojazdu. W przypadku większych pojemności (20Ah i więcej) minimalny czas może ulec wydłużeniu. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem przedłuży jego żywotność.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.
Kawasaki Suzuki Yamaha
Kawasaki
PojemośćModelRok produkcji
250 KZ 250 A ,C ,D LTD,G LTD, L CSR, W LTDE
250 KZ 250 CSR 80-83
250 KZ 250 CSR 95-
250 Z 250 LTD
305 KZ 305 A ,B CSR, B LTD 81-88
650 KZ 650 77-83
900 Z 900 76-
Suzuki
PojemośćModelRok produkcji
250 GN 250, E 82-96
250 GNX 250, E 82-96
250 GS 250 [T] 80-81
250 GT 250 ET 94-
250 GS400, B, E, EC, T 77-87
400 GSX400, E, FE, FX, L, T, S 80-81
400 TS 400, T -92
400 GS 425, E, L 79-
500 GS 500, E, EN, L, T -79
500 GT 500, B 92-
250 GN 250, EA 82-96
550 GT 550, J, K ,L, M -92
650 GS 650, E, EX 83-92
Yamaha
PojemośćModelRok produkcji
125 XV 125 97-
180 XC 180 Cygnu 93-
250 FZR 250 R
250 XV 250 Series 89-03