Akumulator Exide Bike E60-N30-A - 12V 30Ah 300A
  • Akumulator Exide Bike E60-N30-A - 12V 30Ah 300A
  • polaryzacja lewy plus

Akumulator Exide Bike E60-N30-A
12V 30Ah 300A

350,00 zł
Brutto
Cena obowiązuje wyłącznie w sklepie internetowym
Wysyłka: 35zł przedpłata, 35zł pobranie
Paczkomat: 21zł
Napięcie: 12V
Pojemność: 30Ah
Prąd rozruchowy: 300A
Wymiary: 185mm x 128mm x 168mm
Polaryzacja: lewy + (ETN 1)
Ilość
Dostępny

  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 35,00 zł, paczkomat od 19zł



Przesyłka kurierska od 35,00 zł, paczkomat od 19zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Akumulator motocyklowy Exide Bike E60-N30-A 12V 30Ah 300A


Konwencjonalny akumulator kwasowo-ołowiowy do motocykli o dużej pojemności silnika. Sprawdzi się w motocyklach o standardowym zapotrzebowaniu energetycznym. Suchoładowany akumulator uzyskujący swoje parametry po napełnieniu elektrolitem. Obudowa akumulatora zapewnia szczelność w pozycji pionowej.



Exide E60-N30-A- dodatkowe informacje:

Akumulator obsługowy E60-N30-A
Konwencjonalny akumulator obsługowy, w którym występuje zjawisko odparowania wody. Wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu. Ubytki uzupełniamy wodą destylowaną.
Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
Symbol
E60-N30-A, Y60-N30-A
Marka
Exide
Napięcie
12V
Pojemność
30Ah
Prąd rozruchowy
300A
Długość
185mm
Szerokość
128mm
Wysokość
168mm
Odpowietrznik
Lewy
Polaryzacja
lewy + (ETN 1)
Końcówki biegunowe
Y10
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
8,5kg
EAN
3661024033602
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

 napełnianie krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Usuń zatyczki z otworów komór na górze akumulatora i odłóż je na bok. Zdejmij czerwoną zatyczkę otworu odgazowującego z boku i wyrzuć ją. Nie przekłuwaj i nie odrywaj zamknięcia opakowania z elektrolitem.
 napełnianie krok 2
Zamocowanie lejków.
W miejsce zatyczek wkręć plastikowe lejki dostarczone razem z akumulatorem.
 napełnianie krok 31
Napełnianie akumulatora.
Dopasuj opakowanie z elektrolitem do otworów komór akumulatora. Przyciśnij delikatnie opakowanie z elektrolitem aż zamknięcie ulegnie samoistnemu przekłuciu. Elektrolit zacznie wypełniać komory akumulatora (na tym etapie dostrzeżesz pęcherzyki powietrza). Poczekaj aż elektrolit całkowicie napełni komory, a następnie odstaw akumulator na co najmniej 30 minut.
 napełnianie krok 4
Usuwanie pojemnika.
Delikatnie potrząśnij pojemnikiem z elektrolitem, aby upewnić się, że jest całkowicie opróżniony. Uważnie zdejmij opakowanie po elektrolicie i pozbądź się go z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Wykręć lejki. Wytrzyj jakiekolwiek pozostałości elektrolitu z powierzchni akumulatora. Pamiętaj o zdjęciu zatyczki odpowietrznika!
 napełnianie krok 5
Zamykanie akumulatora.
Umieść zatyczki z powrotem na komorach akumulatora (dokładnie i mocno). Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.