- Szukaj wg parametrów
- Szukaj wg pojazdu BETA
Akumulator Exide Bike ETX16-BS
12V 14Ah 215A YTX16-BS
220,00 zł
Brutto
Cena obowiązuje wyłącznie w sklepie internetowym
Wysyłka: 35zł przedpłata, 35zł pobranie
Paczkomat: 19zł
Napięcie: 12V
Pojemność: 14Ah
Prąd rozruchowy: 215A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja: lewy + (ETN 1)
Pojemność: 14Ah
Prąd rozruchowy: 215A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja: lewy + (ETN 1)
-
Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
-
Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia
-
Przesyłka kurierska od 35,00 zł, paczkomat od 19zł
-
Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.
Akumulator motocyklowy Exide Bike AGM ETX16-BS - cechy:
Idealny do pojazdów sportowych i terenowych. Wzmocniony, odporny na wibracje spowodowane jazdą w trudnym terenie. Zastosowana technologia AGM znacznie wydłuża cykl życia akumulatora, umożliwia montaż nie tylko w pozycji stojącej, zapewnia moc potrzebną do rozruchu pojazdów z bogatym wyposażeniem.
AGM ETX16-BS to akumulator bezobsługowy, dzięki wewnętrznej rekombinacji gazów nie wymaga on kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji. Po wstępnym zalaniu i zamknięciu akumulatora nie należy otwierać.
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
- Symbol
- ETX16-BS, YTX16-BS
- Marka
- Exide
- Napięcie
- 12V
- Pojemność
- 14Ah
- Prąd rozruchowy
- 215A
- Długość
- 150mm
- Szerokość
- 87mm
- Wysokość
- 161mm
- Odpowietrznik
- Brak
- Polaryzacja
- lewy + (ETN 1)
- Końcówki biegunowe
- Y4
- Technologia
- AGM
- Gwarancja
- 12 miesięcy
- Waga
- 5,3kg
- EAN
- 3661024033879
Akumulatory AGM (Absorbent Glass Matt) zalewamy elektrolitem dostarczonym wraz z akumulatorem. Podczas napełniania elektrolit zostanie powoli zaabsorbowany w mikroporowatą matę z włókna szklanego. Zapewnia to odporność akumulatora na wibrację i uderzenia. Akumulatory tego typu mogą pracować pod kątem bez obaw o wyciek elektrolitu.
Przygotowanie akumulatora.
Usuń czerwoną taśmę ochronną z akumulatora. Zdejmij wieko z opakowania z elektrolitem (nie wyrzucaj go, nie dziuraw i nie odrywaj zamknięcia).
Usuń czerwoną taśmę ochronną z akumulatora. Zdejmij wieko z opakowania z elektrolitem (nie wyrzucaj go, nie dziuraw i nie odrywaj zamknięcia).
Dopasowanie.
Dopasuj opakowanie z elektrolitem do otworów komór akumulatora.
Dopasuj opakowanie z elektrolitem do otworów komór akumulatora.
Napełnianie akumulatora.
Dopasuj opakowanie z elektrolitem do otworów komór akumulatora. Przyciśnij delikatnie opakowanie z elektrolitem aż zamknięcie ulegnie samoistnemu przekłuciu. Elektrolit zacznie wypełniać komory akumulatora (na tym etapie dostrzeżesz pęcherzyki powietrza). Poczekaj aż elektrolit całkowicie napełni komory, a następnie odstaw akumulator na co najmniej 30 minut. W przypadku większych pojemności (16Ah i więcej) minimalny czas, po którym akumulator uzyska swoje parametry może być dłuższy.
Dopasuj opakowanie z elektrolitem do otworów komór akumulatora. Przyciśnij delikatnie opakowanie z elektrolitem aż zamknięcie ulegnie samoistnemu przekłuciu. Elektrolit zacznie wypełniać komory akumulatora (na tym etapie dostrzeżesz pęcherzyki powietrza). Poczekaj aż elektrolit całkowicie napełni komory, a następnie odstaw akumulator na co najmniej 30 minut. W przypadku większych pojemności (16Ah i więcej) minimalny czas, po którym akumulator uzyska swoje parametry może być dłuższy.
Usuwanie pojemnika.
Delikatnie potrząśnij pojemnikiem z elektrolitem, aby upewnić się, że jest całkowicie opróżniony. Uważnie zdejmij opakowanie po elektrolicie i pozbądź się go z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Wytrzyj jakiekolwiek pozostałości elektrolitu z powierzchni akumulatora.
Delikatnie potrząśnij pojemnikiem z elektrolitem, aby upewnić się, że jest całkowicie opróżniony. Uważnie zdejmij opakowanie po elektrolicie i pozbądź się go z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Wytrzyj jakiekolwiek pozostałości elektrolitu z powierzchni akumulatora.
Zamykanie akumulatora.
Zamknij otwory komór akumulatora za pomocą pokrywy usuniętej z pojemnika z elektrolitem. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność.
Zamknij otwory komór akumulatora za pomocą pokrywy usuniętej z pojemnika z elektrolitem. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.
Akumulator BPower GTX20CH
12V 18Ah 250A Supreme YTX20CH
Produkt
Niedostępny
Napięcie:12V
Pojemność:18Ah
Prąd rozruchowy:250A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:18 miesięcy
Akumulator Unibat CBTX16-BS
12V 14Ah 230A
Dostępność:
Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:14Ah
Prąd rozruchowy:230A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy
Akumulator Exide Bike ETX20CH-BS
12V 18Ah 230A YTX20CH
Dostępność:
Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:18Ah
Prąd rozruchowy:230A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy
Akumulator Varta YTX16-BS
12V 14Ah 210A Powersports
Produkt
Niedostępny
Napięcie:12V
Pojemność:14Ah
Prąd rozruchowy:210A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy