Akumulator Varta YTX16-BS-1 - 12V 14Ah 210A Powersports
  • Akumulator Varta YTX16-BS-1 - 12V 14Ah 210A Powersports
  • polaryzacja lewy plus

Akumulator Varta YTX16-BS-1
12V 14Ah 210A Powersports

230,00 zł
Brutto
Cena obowiązuje wyłącznie w sklepie internetowym
Wysyłka: 35zł przedpłata, 35zł pobranie
Paczkomat: 21zł
Napięcie: 12V
Pojemność: 14Ah
Wymiary: 181mm x 77mm x 170mm
Polaryzacja: lewy + (ETN 1)
Ilość
Niedostępny


  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 35,00 zł, paczkomat od 19zł



Przesyłka kurierska od 35,00 zł, paczkomat od 19zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Varta YTX16-BS-1 - cechy akumulatora:


Mocne akumulatory Powersports AGM charakteryzują się zwiększoną wytrzymałością na drgania. Z powodzeniem mogą być stosowane w motocyklach poruszających się w terenie. Technologia AGM gwarantuje całkowitą szczelność akumulatora przy nachyleniu do 45 stopni, dzięki temu mogą pracować nie tylko w pozycji stojącej. Znacznie zwiększona odporność cykliczna w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami wydłuża żywotność i zapewnia rozruch w każdych warunkach.

Akumulator Varta YTX16-BS-1 - informacje dodatkowe

Pojemnik z elektrolitem dla Varta YTX16-BS-1
W pudełku z akumulatorem znajdziesz pojemnik z elektrolitem i śrubki do klem. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce napełnianie akumulatora AGM.
akumulator bezobsługowy YTX16-BS-1
YTX16-BS-1 to akumulator bezobsługowy, dzięki wewnętrznej rekombinacji gazów nie wymaga on kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji. Po wstępnym zalaniu i zamknięciu akumulatora nie należy otwierać.

Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.

- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".

Symbol
YTX16-BS-1
Marka
Varta
Napięcie
12V
Pojemność
14Ah
Długość
181mm
Szerokość
77mm
Wysokość
170mm
Odpowietrznik
Brak
Polaryzacja
lewy + (ETN 1)
Końcówki biegunowe
Y1
Technologia
AGM
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
6,9kg
EAN
4016987127506
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.

Akumulatory AGM(Absorbent Glass Matt) zalewamy elektrolitem dostarczonym wraz z akumulatorem. Podczas napełniania elektrolit zostanie stopniowo wchłonięty w matę z włókna szklanego. Dzięki temu wzrasta odporność akumulatora na drgania i uderzenia. Akumulatory tego typu mogą pracować pod kątem bez obaw o wyciek elektrolitu.

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

Przygotowanie akumulatora AGM

Jak napełnić akumulator AGM? Instrukcja


Przygotowanie akumulatora.
Umieść akumulator na równej powierzchni i zdejmij naklejoną taśmę uszczelniającą.
Przygotowanie pojemnika z elektrolitem
Przygotowanie pojemnika z kwasem.
Wyjmij pojemnik z elektrolitem z plastikowej torebki. Zdejmij plastikową listwę z korkami, która będzie potrzebna do zamknięcia akumulatora. Nie należy zdejmować ani nie przekłuwać uszczelek pojemnika
Akumulator AGM wlewanie elektrolitu
Napełnianie akumulatora elektrolitem.
Umieść opakowanie z kwasem pionowo nad akumulatorem, tak aby sześć uszczelnionych otworów znalazło się dokładnie nad sześcioma otworami wlewu w akumulatorze. Dociśnij mocno pojemnik w dół do akumulatora, aby przebić uszczelki. Elektrolit zacznie automatycznie wpływać do cel akumulatora. Uważaj, aby opakowanie nie przechyliło się, gdyż może to uniemożliwić wypłynięcie kwasu.
Sprawdzanie przepływu elektrolit
Sprawdzanie przepływu elektrolitu.
Upewnij się, że ze wszystkich sześciu otworów wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli tak się nie dzieje, delikatnie postukać lub nacisnąć opakowanie z kwasem. Pozostawić pojemnik w tej pozycji aż do całkowitego opróżnienia. Uwaga: pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować ani przebijać pojemnika podczas przelewania elektrolitu.
Zdejmowanie pojemnika po napełnieniu akumulatora
Zdejmowanie pojemnika.
Upewnij się, że cały elektrolit z pojemnika został przelany do akumulatora. Jeśli w zbiorniku pozostają resztki kwasu, lekko postukaj lub naciśnij pojemnik. Następnie ostrożnie zdejmij go z akumulatora.
Zamykanie akumulatora AGM
Zamykanie akumulatora.
Po zalaniu odczekać co najmniej 40 minut po czym zamknąć akumulator plastikową listwą. Wcisnąć w otwory, tak aby listwa nie wystawała, powinna znajdować się na tej samej wysokości co wieko akumulatora. Napełnianie akumulatora AGM jest zakończone. Po zamontowaniu nie wolno zdejmować listwy zamykającej. Nie ma potrzeby dolewać wody lub elektrolitu w przyszłości. W przypadku większych pojemności (16Ah i więcej) minimalny czas, po którym akumulator uzyska swoje parametry może być dłuższy. W takim wypadku zalecamy odczekać co najmniej 60 minut przed zamknięciem listwą. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność. Akumulator AGM ładuj urządzeniami odpowiednimi do tego typu akumulatorów. Zwykły prostownik może wysuszyć akumulator doprowadzając do uszkodzenia płyt.