• polaryzacja prawy plus

Akumulator Yuasa YB30L-B
12V 30Ah 300A

380,00 zł
Brutto
Napięcie:12V
Pojemność: 30Ah
Prąd rozruchowy: 300A
Wymiary: 168mm x 132mm x 176mm
Polaryzacja: ETN 0 (prawy +)
Gwarancja:12 miesięcy
Ilość
Niedostępny


  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 18,00 zł



Przesyłka kurierska od 18,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Akumulatory motocyklowe Yuasa Yumicron



Konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe, w których zastosowano technologię podwójnych płyt na każdą celę, dzięki czemu poprawiono właściwości rozruchowe. Dodatkowo wykorzystano separator z polietylenu zapewniający odporność na drgania. Akumulator spełnia wysokie wymagania producentów motocykli.


Akumulator z elektrolitem
W pudełku z akumulatorem znajdziesz pojemnik z elektrolitem, śrubki do klem, wężyk odpowietrznika. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator osługowy
Konwencjonalny akumulator obsługowy, w którym występuje zjawisko odparowania wody. Wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu. Ubytki uzupełniamy wodą destylowaną.
Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
Symbol
YB30L-B
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
30Ah
Prąd rozruchowy
300A
Długość
168mm
Szerokość
132mm
Wysokość
176mm
Odpowietrznik
Prawy
Polaryzacja
ETN 0 (prawy +)
Końcówki biegunowe
Y4
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
8,5kg

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
krok 2
Otwieranie otworu odgazowującego.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć czerwony korek znajdujący się z boku akumulatora.
krok 3
Otworzyć pojemnik z kwasem.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
krok 4
Mocowanie rurki do napełniania.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
krok 5
Napełnianie akumulatora kwasem.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
krok 5
Zakładanie nakrętek.
Po napełnieniu należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w punkcie 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora. Powinno się odczekać około 40 minut, w tym czasie akumulator uzyska parametry wymagane do rozruchu pojazdu. W przypadku większych pojemności (20Ah i więcej) minimalny czas może ulec wydłużeniu. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem przedłuży jego żywotność.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.