• polaryzacja prawy plus

Akumulator Yuasa YB14L-B2
12V 14Ah 175A

198,00 zł
Brutto
Napięcie:12V
Pojemność: 14Ah
Prąd rozruchowy: 175A
Wymiary: 134mm x 89mm x 166mm
Polaryzacja: ETN 0 (prawy +)
Gwarancja:12 miesięcy
Ilość
Niedostępny


  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 11:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 18,00 zł



Przesyłka kurierska od 18,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Akumulatory motocyklowe Yuasa Yumicron



Konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe, w których zastosowano technologię podwójnych płyt na każdą celę, dzięki czemu poprawiono właściwości rozruchowe. Dodatkowo wykorzystano separator z polietylenu zapewniający odporność na drgania. Akumulator spełnia wysokie wymagania producentów motocykli.


Akumulator z elektrolitem
W pudełku z akumulatorem znajdziesz pojemnik z elektrolitem, śrubki do klem, wężyk odpowietrznika. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator osługowy
Konwencjonalny akumulator obsługowy, w którym występuje zjawisko odparowania wody. Wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu. Ubytki uzupełniamy wodą destylowaną.
Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
Symbol
YB14L-B2
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
14Ah
Prąd rozruchowy
175A
Długość
134mm
Szerokość
89mm
Wysokość
166mm
Odpowietrznik
Prawy
Polaryzacja
ETN 0 (prawy +)
Końcówki biegunowe
Y8
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
4,6kg

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
krok 2
Otwieranie otworu odgazowującego.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć czerwony korek znajdujący się z boku akumulatora.
krok 3
Otworzyć pojemnik z kwasem.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
krok 4
Mocowanie rurki do napełniania.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
krok 5
Napełnianie akumulatora kwasem.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
krok 5
Zakładanie nakrętek.
Po napełnieniu należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w punkcie 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora. Powinno się odczekać około 40 minut, w tym czasie akumulator uzyska parametry wymagane do rozruchu pojazdu. W przypadku większych pojemności (20Ah i więcej) minimalny czas może ulec wydłużeniu. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem przedłuży jego żywotność.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.
Honda Suzuki
Honda
PojemośćModelRok produkcji
1000 CBR1000F Hurricane 87-96
Suzuki
PojemośćModelRok produkcji
650 LS650 Savage, S40 86-14
700 GV700GL Madura 85
750 GSX750F Katana 89-97
800 DR800ST 92
1100 GSX1100F Katana 88-93
1150 GS1150E, ES, S 83-86
1200 GV1200GL Madura 85-86
Akumulator Powerbat...
  • Obniżka

Akumulator Powerbat CB14L-B2
12V 14Ah 190A

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:14Ah
Prąd rozruchowy:190A
Wymiary: 134mm x 89mm x 166mm
Polaryzacja:ETN 0 (prawy +)
Gwarancja:12 miesięcy
130,00 zł
Cena 110,00 zł
Akumulator Varta YB14L-B2 -...

Akumulator Varta YB14L-B2
12V 14Ah 190A Powersports

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:14Ah
Prąd rozruchowy:190A
Wymiary: 136mm x 91mm x 166mm
Polaryzacja:ETN 0 (prawy +)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 150,00 zł