• polaryzacja prawy plus

Akumulator Yuasa YB14L-A2
12V 14Ah 175A

206,00 zł
Brutto
Napięcie: 12V
Pojemność: 14Ah
Prąd rozruchowy: 175A
Wymiary: 134mm
x 89mm
x 166mm
Polaryzacja: ETN 0 (prawy +)
Gwarancja: 12 miesięcy
Ilość
Niedostępny

  • <div class="infblok">Zadzwoń i zamów  tel. <b style="color: #e3001b;font-size:1.4em;">609 289 100</b></div>
    Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • <div class="infblok">Zamówienia do godziny <b>12:00</b> wysyłamy tego samego dnia</div>
    Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • <div class="infblok"><data-toggle="tooltip" data-placement="top" title="Przedpłata 18zł, pobranie 20zł">Przesyłka kurierska od <b>18,00 zł</b></></div>
    Przesyłka kurierska od 18,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.<div class="f8px">(Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)</div> Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.
    (Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)
Yuasa


Konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe, w których zastosowano technologię podwójnych płyt na każdą celę, dzięki czemu poprawiono właściwości rozruchowe. Dodatkowo zastosowano separator z polietylenu zapewniający odporność na drgania. Dzięki temu akumulator spełnia wysokie wymagania producentów motocykli.


Akumulator suchoładowany w zestawie elektrolit, śrubki do klem, wężyk odpowietrznika. Szczegóły dotyczące napełniania elektrolitem dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator obsługowy, wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu.

Pamiętaj!

- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze, ewentualne ubytki należy uzupełnić wodą destylowaną.
- Akumulator ładuj prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A.
Symbol
YB14L-A2
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
14Ah
Prąd rozruchowy
175A
Długość
134mm
Szerokość
89mm
Wysokość
166mm
Odpowietrznik
Lewy
Polaryzacja
ETN 0 (prawy +)
Końcówki biegunowe
Y8
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
4,6kg
Przygotowanie akumulatora.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
Otwieranie otworu odgazowującego.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć korek znajdujący się z boku kumulatora.
Otworzyć pojemnik z kwasem.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
Mocowanie rurki do napełniania.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
Napełnianie akumulatora kwasem.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
Zakładanie nakrętek.
Po napełnieniu akumulatora należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w pkt. 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, który powoduje obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania i w razie potrzeby doładować.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Akumulatory motocyklowe ze względu na swoją niewielką pojemność bardzo łatwo można przeładować doprowadzając do wysuszenia akumulatora.
Cagiva Harley-Davidson Honda Kawasaki Suzuki Yamaha
Cagiva
PojemośćModelRok produkcji
350 T4 E Elefant, W12 87-
350 Elefant 2 Cyl. 86-
500 T4 E Elefant 88-
750 Elefant Bifaro 89
Harley-Davidson
PojemośćModelRok produkcji
500 MT500 (Military)
Honda
PojemośćModelRok produkcji
500 GL500, I Silver Wing ’81-’82
500 FT500 Ascot 82-83
500 CX500, C, D, T 78-82
650 GL650I Silver Wing Interstate 83
650 CX650T Turbo 83
700 VF700S Sabrer 84-85
750 VF750S V45 Sabre 82-83
750 CB750SC Nighthawk 80-84
750 CB750K Limited Edition 79
750 CB750F Super Sport 75-82
750 CB750C Custom 80-82
900 CB900C, F 80-82
1000 CBR1000F Hurricane 87-96
1000 CB1000C Custom 83
1100 1100 CB1100F Super Sport 83
Kawasaki
PojemośćModelRok produkcji
500 EX500-D Ninja 500 94-10
500 EX500-A 87-93
600 KL600-B KLR 85-86
650 KL650-B Tengai 90-91
650 KL650-A, E, KLR 87-17
700 ZN700-A LTD 84-85
700 VN700-A Vulcan 85
750 ZX750-H Ninja ZX-7 89
750 ZX750-F Ninja 87-90
750 ZN750-A LTD 84-85
750 VN750-A Vulcan 86-06
750 KZ750-F LTD, Spectre 83
900 Ninja GPZ900R ZX900A1-A16 84-03
900 ZL900-A Eliminator 85-86
900 Z900 (Z1 Series) 72-76
1000 ZX1000-B Ninja ZX10 88-89
1000 ZX1000-A Ninja 1000R,GPZ1000RX 86-87
1000 ZX10R 86-90
1000 ZL1000-A 87
1000 KZ1000-G Classic 80
1000 KZ1000, LTD 77-80
1000 KZ1000-C Police, Z1-R 78-79
1100 ZX1100-C Ninja ZX-11 90-93
1100 ZN1100-B LTD 84-85
Suzuki
PojemośćModelRok produkcji
650 650 XN85 Turbo 83
650 GS650 (All) 81-83
650 GR650 Tempter, X 83
700 700 GS700E, GS700ES 85
750 GT750 LeMans 72-77
750 GSX-R750 86-92
750 GS750, Katana 77-83
850 850 GS850G, GL 79-83
1000 GS1000 78-82
1100 GSX-R1100 86-92
1100 GS1100G, K, L, Katana 82-84
Yamaha
PojemośćModelRok produkcji
500 XS500 75-78
500 TX500 73-74
550 XZ550R Vision 82-83
650 XS650 75-83
650 TX650 74
700 XJ700 Maxim, XJ700X 85-86
700 FZ700, Fazer 86-87
750 8XS750 77-79
750 XJ750M Midnight Maxim 83
750 750 FZ750, FZR750 85-88
850 XS850 80-81
900 XJ900R Seca 83
1000 FZR1000 87-90
1100 FJ1100 84-85
850 XS850 FJ1200 ’86-’90