Akumulator Yuasa YB14A-A2
12V 14Ah 175A

186,00 zł
Brutto
Napięcie: 12V
Pojemność: 14Ah
Prąd rozruchowy: 175A
Wymiary: 134mm
x 89mm
x 176mm
Polaryzacja: ETN 1 (lewy +)
Gwarancja: 12 miesięcy
Ilość
Dostępny

  • <div class="infblok">Zadzwoń i zamów  tel. <b style="color: #e3001b;font-size:1.4em;">609 289 100</b></div>
    Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • <div class="infblok">Zamówienia do godziny <b>12:00</b> wysyłamy tego samego dnia</div>
    Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • <div class="infblok"><data-toggle="tooltip" data-placement="top" title="Przedpłata 18zł, pobranie 20zł">Przesyłka kurierska od <b>18,00 zł</b></></div>
    Przesyłka kurierska od 18,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.<div class="f8px">(Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)</div> Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.
    (Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)
Yuasa


Konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe, w których zastosowano technologię podwójnych płyt na każdą celę, dzięki czemu poprawiono właściwości rozruchowe. Dodatkowo zastosowano separator z polietylenu zapewniający odporność na drgania. Dzięki temu akumulator spełnia wysokie wymagania producentów motocykli.


Akumulator suchoładowany w zestawie elektrolit, śrubki do klem, wężyk odpowietrznika. Szczegóły dotyczące napełniania elektrolitem dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator obsługowy, wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu.

Pamiętaj!

- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze, ewentualne ubytki należy uzupełnić wodą destylowaną.
- Akumulator ładuj prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A.
Symbol
YB14A-A2
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
14Ah
Prąd rozruchowy
175A
Długość
134mm
Szerokość
89mm
Wysokość
176mm
Odpowietrznik
Lewy
Polaryzacja
ETN 1 (lewy +)
Końcówki biegunowe
Y8
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
4,5kg
Przygotowanie akumulatora.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
Otwieranie otworu odgazowującego.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć korek znajdujący się z boku kumulatora.
Otworzyć pojemnik z kwasem.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
Mocowanie rurki do napełniania.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
Napełnianie akumulatora kwasem.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
Zakładanie nakrętek.
Po napełnieniu akumulatora należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w pkt. 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, który powoduje obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania i w razie potrzeby doładować.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Akumulatory motocyklowe ze względu na swoją niewielką pojemność bardzo łatwo można przeładować doprowadzając do wysuszenia akumulatora.