Akumulator Yuasa YTX14-BS
12V 12Ah 200A

255,00 zł
Brutto
Napięcie: 12V
Pojemność: 10Ah
Prąd rozruchowy: 200A
Wymiary: 150mm
x 87mm
x 145mm
Polaryzacja: ETN 1 (lewy +)
Gwarancja: 12 miesięcy
Ilość
Dostępny

  • <div class="infblok">Zadzwoń i zamów  tel. <b style="color: #e3001b;font-size:1.4em;">609 289 100</b></div>
    Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • <div class="infblok">Zamówienia do godziny <b>12:00</b> wysyłamy tego samego dnia</div>
    Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • <div class="infblok"><data-toggle="tooltip" data-placement="top" title="Przedpłata 18zł, pobranie 20zł">Przesyłka kurierska od <b>18,00 zł</b></></div>
    Przesyłka kurierska od 18,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.<div class="f8px">(Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)</div> Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.
    (Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)
Yuasa


Seria bezobsługowych akumulatorów AGM, w których zastosowano płyty akumulatora zaprojektowane tak, aby zwiększyć przewodnictwo w akumulatorze nawet o 30%. Akumulator wykonany z najlepszych stopów ołowiu, wyposażony w separatory z włókna szklanego spełnia najwyższe wymagania producentów motocykli.
Absorbed Glass Mat (AGM) zaawansowana technologia stosowana do produkcji baterii bezobsługowych, eliminuje zjawisko ubywania elektrolitu. Bateria napełniona elektrolitem jest szczelnie zamknięta – nie trzeba uzupełniać jej wodą ani mierzyć poziomu elektrolitu.


Akumulator AGM w zestawie elektrolit, śrubki do klem Szczegóły dotyczące napełniania elektrolitem dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator bezobsługowy, nie wymaga kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji.

Pamiętaj!

- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze, ewentualne ubytki należy uzupełnić wodą destylowaną.
- Akumulator ładuj prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A.
Symbol
YTX14-BS
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
10Ah
Prąd rozruchowy
200A
Długość
150mm
Szerokość
87mm
Wysokość
145mm
Odpowietrznik
Brak
Polaryzacja
ETN 1 (lewy +)
Końcówki biegunowe
Y5
Technologia
AGM
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
4,6kg
Przygotowanie akumulatora.
Umieścić akumulator na równym podłożu i zdjąć taśmę uszczelniającą.
Przygotowanie pojemnika z kwasem.
Wyjąć pojemnik z elektrolitem z plastikowej torebki. Zdjąć listwę z korkami, która potem będzie potrzebna. Nie zdejmować ani nie przekłuwać uszczelek pojemnika
Napełnianie akumulatora.
Umieścić opakowanie z kwasem pionowo nad akumulatorem, tak aby sześć uszczelnionych otworów znalazło się dokładnie nad sześcioma otworami wlewu w akumulatorze. Docisnąć mocno pojemnik w dół, aby przebić uszczelki. Elektrolit zacznie automatycznie wpływać do akumulatora. Uważać, aby opakowanie nie przechyliło się, gdyż może to uniemożliwić wypłynięcie kwasu.
Sprawdzanie przepływu elektrolitu.
Upewnić się, że ze wszystkich sześciu otworów wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli tak się nie dzieje, delikatnie postukać w opakowanie z kwasem. Pozostawić pojemnik w tej pozycji aż do pełnego opróżnienia. Uwaga: pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować pojemnika podczas przelewania elektrolitu.
Zdejmowanie pojemnika.
Upewnić się, że cała zawartość pojemnika została przelana do akumulatora. Jeśli w pojemniku pozostają resztki kwasu, lekko postukać. Następnie ostrożnie zdjąć pojemnik z akumulatora.
Zamykanie akumulatora.
Listwę zamykającą dobrze wcisnąć w otwory, tak aby znajdowała się na tej samej wysokości co górna część akumulatora. Następnie docisnąć ją obiema rękami. Napełnianie akumulatora jest zakończone. Nie wolno zdejmować listwy zamykającej, a dalsze dolewanie wody lub elektrolitu jest zbędne. Przed zamontowaniem akumulatora odczekać 40 minut, aż kwas się wchłonie.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, który powoduje obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania i w razie potrzeby doładować.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Akumulatory motocyklowe ze względu na swoją niewielką pojemność bardzo łatwo można przeładować doprowadzając do wysuszenia akumulatora.
Aprilia BMW Honda Kawasaki KTM Suzuki Piaggio Triumph Yamaha
Aprilia
PojemośćModelRok produkcji
750 Dorsoduro 09-16
750 Shiver 09-16
850 SRV850 12-13
850 Mana 850, GT 09-13
1000 SL Falco 01-03
1000 ETV Caponord 02-03
1200 Dorsoduro, Caponord 11-16
BMW
PojemośćModelRok produkcji
600 FC600, Sport 13-16
600 C650 GT, Sport 11-16
650 F650GS 08-12
700 F700GS 11-16
800 F800GT (auxiliary battery) 13-16
800 F800ST, GS, GT, R, ADV 08-16
1170 R nine T 14-16
1200 HP2 Sport / Megamoto -11
1200 R1200GS Adventure 09-16
1200 R1200GS 05-13
1200 R1200S, R 05-16
1200 K1200R, S 05-09
1200 K1300R, S 09-16
Honda
PojemośćModelRok produkcji
750 VT750C, CA, CD Shadow 98-03
1100 VT1100C, C3, T Shadow (Spirit, Aero, A. C. E. Tourer) 01-07
1100 VT1100C2 Shadow Sabre 00-07
1100 ST1100, ABS-TCS, 1100A 91-02
1300 VTX1300C, R, S, Retro 03-12
1500 GL1500 Valkyrie 97-03
Kawasaki
PojemośćModelRok produkcji
650 W650 00-02
800 VN800-A, B, C, E Vulcan, Classic, Drifter ’95-’03
1100 ZX1100-E (GPz1100) 95-97
1100 ZX1100-D Ninja ZX-11 95-01
1100 ZX1100-D Ninja ZX-11 (CN) 93-94
1100 ZRX1100 99-00
1200 ZZR1200 02-05
1200 Ninja ZX-12R 00-05
1200 ZRX1200R 01-05
1200 ZG1400 Concours, ABS 08-17
1400 1400 Ninja ZX-14, R, ABS 06-17
KTM
PojemośćModelRok produkcji
1290 1290 Super Duke, R 14-16
Suzuki
PojemośćModelRok produkcji
650 AN650 Burgman 03-17
1000 SV1000, S 03-07
1000 DL1000 V-Strom, Adventure 02-16
1000 GSX1100G 91-93
Piaggio
PojemośćModelRok produkcji
250 BV250 08-11
250 MP3 250 08-13
400 MP3 400 08-13
460 X9 09
500 BV500 08-13
500 MP3 500 / Sport ABS 08-16
Triumph
PojemośćModelRok produkcji
900 Tiger 02-06
955 Sprint RS 00-04
955 Daytona 955i, Speed Triple, Sprint ST 99-04
1050 Tiger 12-16
1050 Sprint GT 11-16
1050 Speed Triple, R 11-16
1200 Trophy 00-04
Yamaha
PojemośćModelRok produkcji
1000 YZF1000R 97-98
1000 GTS1000 93-94
1000 FZR1000 91-95
1200 FJ1200 91-93