• polaryzacja lewy plus

Akumulator Yuasa YTX12-BS
12V 10Ah 180A

230,00 zł
Brutto
Napięcie:12V
Pojemność: 10Ah
Prąd rozruchowy: 180A
Wymiary: 150mm x 87mm x 130mm
Polaryzacja: ETN 1 (lewy +)
Gwarancja:12 miesięcy
Ilość
Dostępny

  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 18,00 zł



Przesyłka kurierska od 18,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Akumulatory motocyklowe Yuasa AGM



Wytrzymałe i mocne akumulatory charakteryzujące się wyjątkową odpornością na niekorzystne warunki drogowe. Wykorzystanie w produkcji najlepszych stopów ołowiu zapewnia długą żywotność akumulatora. Szczelność konstrukcji, możliwość montażu pod kątem, zwiększona wytrzymałość na wibracje to główne zalety technologii AGM, w której akumulator został wykonany. Idealny do pojazdów z bogatym wyposażeniem elektrycznym.


akumulator z elektrolitem
W pudełku z akumulatorem znajdziesz pojemnik z elektrolitem i śrubki do klem. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
akumulator AGM
Akumulator bezobsługowy, dzięki wewnętrznej rekombinacji gazów nie wymaga on kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji. Po wstępnym zalaniu i zamknięciu akumulatora nie należy otwierać.
Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
Symbol
YTX12-BS
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
10Ah
Prąd rozruchowy
180A
Długość
150mm
Szerokość
87mm
Wysokość
130mm
Odpowietrznik
Brak
Polaryzacja
ETN 1 (lewy +)
Końcówki biegunowe
Y5
Technologia
AGM
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
4,2kg
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.

Akumulatory AGM (Absorbent Glass Matt) zalewamy elektrolitem dostarczonym wraz z akumulatorem. Podczas napełniania elektrolit zostanie stopniowo wchłonięty w matę z włókna szklanego. Dzięki temu wzrasta odporność akumulatora na drgania i uderzenia. Akumulatory tego typu mogą pracować pod kątem bez obaw o wyciek elektrolitu.

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Umieścić akumulator na równym podłożu i zdjąć taśmę uszczelniającą.
krok 2
Przygotowanie pojemnika z kwasem.
Wyjąć pojemnik z elektrolitem z plastikowej torebki. Zdjąć listwę z korkami, która potem będzie potrzebna. Nie zdejmować ani nie przekłuwać uszczelek pojemnika
krok 3
Napełnianie akumulatora.
Umieścić opakowanie z kwasem pionowo nad akumulatorem, tak aby sześć uszczelnionych otworów znalazło się dokładnie nad sześcioma otworami wlewu w akumulatorze. Docisnąć mocno pojemnik w dół, aby przebić uszczelki. Elektrolit zacznie automatycznie wpływać do akumulatora. Uważać, aby opakowanie nie przechyliło się, gdyż może to uniemożliwić wypłynięcie kwasu.
krok 4
Sprawdzanie przepływu elektrolitu.
Upewnić się, że ze wszystkich sześciu otworów wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli tak się nie dzieje, delikatnie postukać w opakowanie z kwasem. Pozostawić pojemnik w tej pozycji aż do pełnego opróżnienia. Uwaga: pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować pojemnika podczas przelewania elektrolitu.
krok 5
Zdejmowanie pojemnika.
Upewnić się, że cała zawartość pojemnika została przelana do akumulatora. Jeśli w pojemniku pozostają resztki kwasu, lekko postukać. Następnie ostrożnie zdjąć pojemnik z akumulatora.
krok 6
Zamykanie akumulatora.
Po zalaniu odczekać co najmniej 40 minut po czym zamknąć akumulator listwą. Wcisnąć w otwory, tak aby znajdowała się na tej samej wysokości co górna część akumulatora. Następnie docisnąć ją obiema rękami. Napełnianie akumulatora jest zakończone. Nie wolno zdejmować listwy zamykającej, a dalsze dolewanie wody lub elektrolitu jest zbędne. W przypadku większych pojemności (16Ah i więcej) minimalny czas, po którym akumulator uzyska swoje parametry może być dłuższy. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.
Aprilia Honda Kawasaki Suzuki KymcoTriumphYamaha
Aprilia
PojemośćModelRok produkcji
650 Pegaso Strada, Factory, Trail 09-12
1000 Tuono 1000 R, Factory 03-11
1000 RSV 1000, Mille 00
1000 RSV 1000, Mille 01-09
1000 RSV 1000, Mille R 01-05
1000 RSV 1000 R, Factory 04-11
1000 RST Futura 01-04
1000 RST Futura 01-04
1000 RSV 1000, Mille SP 99
Honda
PojemośćModelRok produkcji
750 VFR750F 90-97
750 VF750C, C2, D Magna 94-03
800 VFR800FI Interceptor 98-01
800 PC800 Pacific Coast 89-98
1000 VTR1000F Super Hawk 97-00
1000 CB1000 94-95
1100 CBR1100XX 97-00
Kawasaki
PojemośćModelRok produkcji
600 ZZR600 02-04
600 ZX600-E, F Ninja ZX-6, 6R 93-02
650 Ninja 650R 06-11
650 KLE650 Versys 08-17
650 650 ER6n 09-12
750 ZX750-P Ninja ZX-7R 96-03
750 ZX750-J Ninja ZX-7 91-95
750 ZR750-C Zephyr 91-94
750 ZR-7, S 00-03
800 800 VN800-A, B, E Vulcan, Classic, Drifter 04-06
900 ZX900-B Ninja (ZX-9R) 94-97
900 Vulcan 900 Classic 06-16
900 ZRX1200 DAEG 09-13
Suzuki
PojemośćModelRok produkcji
650 SV650, S 03-13
650 DR650S ER, ES 94-95
650 DL650 V-Strom ABS, Adventure 04-17
750 GSXR750W 93
800 VZ800 Marauder 97-08
800 Boulevard C50, T, M50 01-14
800 VL800 Intruder Volusia
1000 TL1000S 97-01
1000 GSX-R1000 01-04
1100 GSX-R1100 W 93-98
12000 GSF1200, S Bandit 97-05
1300 GSX1300R, Z Hayabusa 08-17
1300 GSX1300BK B-King 08-11
Kymco
PojemośćModelRok produkcji
250 Xciting 250i 10-11
250 People 250 09-11
400 Xciting 400i 09
Triumph
PojemośćModelRok produkcji
600 TT600 00-03
800 Speedmaster 03-05
800 Bonneville 01-05
865 Speedmaster 03-15
865 Scrambler 11-16
865 Bonneville T100, SE, FI 11-16
865 Scrambler 05-07
865 Bonneville T100, SE 05-07
865 America 01-13
900 Thruxton 03-08
900 Scrambler, Bonneville 06-07
1050 Sprint ST 05-10
150 Speed Triple, R 05-10
Yamaha
PojemośćModelRok produkcji
600 YZF600R 95-07
750 YZF750R 94-98
850 TRX850 95-99
850 TDM850 92-93
Akumulator Exide Bike...

Akumulator Exide Bike ETX12-BS
12V 10Ah 150A

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:10Ah
Prąd rozruchowy:150A
Wymiary: 150mm x 87mm x 130mm
Polaryzacja:ETN 1 (lewy +)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 160,00 zł
Akumulator Varta YTX12-BS -...

Akumulator Varta YTX12-BS
12V 10Ah 150A Powersports

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:10Ah
Prąd rozruchowy:150A
Wymiary: 150mm x 88mm x 131mm
Polaryzacja:ETN 1 (lewy +)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 139,00 zł