• Obniżka
  • polaryzacja lewy plus

Akumulator Yuasa YTX9-BS
12V 8Ah 135A

190,00 zł
170,00 zł Zniżka 20,00 zł
Brutto
Napięcie:12V
Pojemność: 8Ah
Prąd rozruchowy: 135A
Wymiary: 150mm x 87mm x 105mm
Polaryzacja: ETN 1 (lewy +)
Gwarancja:12 miesięcy
Ilość
Niedostępny


  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 11,00 zł



Przesyłka kurierska od 11,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Akumulatory motocyklowe Yuasa AGM



Wytrzymałe i mocne akumulatory charakteryzujące się wyjątkową odpornością na niekorzystne warunki drogowe. Wykorzystanie w produkcji najlepszych stopów ołowiu zapewnia długą żywotność akumulatora. Szczelność konstrukcji, możliwość montażu pod kątem, zwiększona wytrzymałość na wibracje to główne zalety technologii AGM, w której akumulator został wykonany. Idealny do pojazdów z bogatym wyposażeniem elektrycznym.


akumulator z elektrolitem
W pudełku z akumulatorem znajdziesz pojemnik z elektrolitem i śrubki do klem. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
akumulator AGM
Akumulator bezobsługowy, dzięki wewnętrznej rekombinacji gazów nie wymaga on kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji. Po wstępnym zalaniu i zamknięciu akumulatora nie należy otwierać.
Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
Symbol
YTX9-BS
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
8Ah
Prąd rozruchowy
135A
Długość
150mm
Szerokość
87mm
Wysokość
105mm
Odpowietrznik
Brak
Polaryzacja
ETN 1 (lewy +)
Końcówki biegunowe
Y5
Technologia
AGM
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
3,0kg
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.

Akumulatory AGM (Absorbent Glass Matt) zalewamy elektrolitem dostarczonym wraz z akumulatorem. Podczas napełniania elektrolit zostanie stopniowo wchłonięty w matę z włókna szklanego. Dzięki temu wzrasta odporność akumulatora na drgania i uderzenia. Akumulatory tego typu mogą pracować pod kątem bez obaw o wyciek elektrolitu.

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Umieścić akumulator na równym podłożu i zdjąć taśmę uszczelniającą.
krok 2
Przygotowanie pojemnika z kwasem.
Wyjąć pojemnik z elektrolitem z plastikowej torebki. Zdjąć listwę z korkami, która potem będzie potrzebna. Nie zdejmować ani nie przekłuwać uszczelek pojemnika
krok 3
Napełnianie akumulatora.
Umieścić opakowanie z kwasem pionowo nad akumulatorem, tak aby sześć uszczelnionych otworów znalazło się dokładnie nad sześcioma otworami wlewu w akumulatorze. Docisnąć mocno pojemnik w dół, aby przebić uszczelki. Elektrolit zacznie automatycznie wpływać do akumulatora. Uważać, aby opakowanie nie przechyliło się, gdyż może to uniemożliwić wypłynięcie kwasu.
krok 4
Sprawdzanie przepływu elektrolitu.
Upewnić się, że ze wszystkich sześciu otworów wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli tak się nie dzieje, delikatnie postukać w opakowanie z kwasem. Pozostawić pojemnik w tej pozycji aż do pełnego opróżnienia. Uwaga: pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować pojemnika podczas przelewania elektrolitu.
krok 5
Zdejmowanie pojemnika.
Upewnić się, że cała zawartość pojemnika została przelana do akumulatora. Jeśli w pojemniku pozostają resztki kwasu, lekko postukać. Następnie ostrożnie zdjąć pojemnik z akumulatora.
krok 6
Zamykanie akumulatora.
Po zalaniu odczekać co najmniej 40 minut po czym zamknąć akumulator listwą. Wcisnąć w otwory, tak aby znajdowała się na tej samej wysokości co górna część akumulatora. Następnie docisnąć ją obiema rękami. Napełnianie akumulatora jest zakończone. Nie wolno zdejmować listwy zamykającej, a dalsze dolewanie wody lub elektrolitu jest zbędne. W przypadku większych pojemności (16Ah i więcej) minimalny czas, po którym akumulator uzyska swoje parametry może być dłuższy. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.
BMW Honda Kawasaki KTM Kymco Suzuki SYM Yamaha
BMW
PojemośćModelRok produkcji
1000 S1000XR 16
Honda
PojemośćModelRok produkcji
125 TRX125 Fourtrax 87-88
250 TRX250X, EX 01-17
300 TRX300X, EX 93-12
400 TRX400X, EX, Fourtrax, Sportrax 99-13
200 TR200 Fat Cat 86
400 CB400F CB-1 89-90
600 VT600C, CD Shadow Deluxe, VLX 88-03
600 CBR600 87-00
650 XR650L 93-17
650 NX650 88-89
650 NT650 Hawk GT 88-91
750 VFR750R (RC30) 90
750 750 RVF750R (RC45) 94
Kawasaki
PojemośćModelRok produkcji
200 EX250, Ninja 250R 09-12
300 EX300 Ninja, ABS 13-17
600 ZZR600 05-09
600 ZX600-K, M, N Ninja ZX-6RR 03-06
600 ZX600-G, J Ninja ZX-6R 98-08
600 ZX600-FA Ninja ZX-6R 08-16
636 ZX636-B, C Ninja ZX-6R, ABS 03-17
650 KLX650C, R 93-96
750 ZX750 Ninja ZX-7RR 91-97
750 ZR750 (Z750S) 05-06
750 KZ750-L Ninja 93
800 Z800, ABS 13-16
900 ZX900- E, F Ninja (ZX-9R) 00-03
900 ZX900-C Ninja (ZX-9R) 98-99
1000 Versys 1000, LT 15-17
1000 Z1000, ABS 03-13
1000 Ninja 1000, ABS 11-13
KTM
PojemośćModelRok produkcji
200 Duke 13
400 LC4 E/XC 96-98
400 RXC LC4 96-01
400 CB400F CB-1 89-90
620 Adventure, Duke, LC4 96-98
690 Duke 13-16
640 Adventurer, Duke, RXC LC4 Super Moto 99-02
Kymco
PojemośćModelRok produkcji
250 Venox 250 09-10
Suzuki
PojemośćModelRok produkcji
200 UH200A Burgman 14-17
400 AN400 Burgman 03-16
250 GW250 13-17
250 LT-Z250 QuadSport 04-11
400 LT-Z400 QuadSport 03-16
400 GSF400 Bandit 91-93
600 RF600R, S 94-96
600 GSX600F Katana 98-06
600 GSX-R600W 92-93
600 GSX-R600 97-16
600 Daytona, Speed Four 03-05
600 GSF600S Bandit 96-03
650 GSX650F 08-11
650 DR650SE (CN) 96-97
650 DR650SE 98-14
675 Daytona 675, R 11-12
750 94-95
750 GSX-R750 96-99
750 GSX750F Katana 98-06
900 900 RF900, R, S, ZS 94-97
SYM
PojemośćModelRok produkcji
125 HD125 10-11
200 HD200 10-13
Yamaha
PojemośćModelRok produkcji
600 XT600E 90-95
600 XJ600S Seca II 92-98