Akumulator Yuasa YTX7A-BS
12V 6Ah 105A

175,00 zł
Brutto
Napięcie: 12V
Pojemność: 6Ah
Prąd rozruchowy: 105A
Wymiary: 150mm
x 87mm
x 94mm
Polaryzacja: ETN 1 (lewy +)
Gwarancja: 12 miesięcy
Ilość
Dostępny

  • <div class="infblok">Zadzwoń i zamów  tel. <b style="color: #e3001b;font-size:1.4em;">609 289 100</b></div>
    Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • <div class="infblok">Zamówienia do godziny <b>12:00</b> wysyłamy tego samego dnia</div>
    Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • <div class="infblok"><data-toggle="tooltip" data-placement="top" title="Przedpłata 18zł, pobranie 20zł">Przesyłka kurierska od <b>18,00 zł</b></></div>
    Przesyłka kurierska od 18,00 zł
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.<div class="f8px">(Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)</div> Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.
    (Dz. U. 79 poz. 666 art. 54.p.1-5, art. 55 p.1)
Yuasa


Seria bezobsługowych akumulatorów AGM, w których zastosowano płyty akumulatora zaprojektowane tak, aby zwiększyć przewodnictwo w akumulatorze nawet o 30%. Akumulator wykonany z najlepszych stopów ołowiu, wyposażony w separatory z włókna szklanego spełnia najwyższe wymagania producentów motocykli.
Absorbed Glass Mat (AGM) zaawansowana technologia stosowana do produkcji baterii bezobsługowych, eliminuje zjawisko ubywania elektrolitu. Bateria napełniona elektrolitem jest szczelnie zamknięta – nie trzeba uzupełniać jej wodą ani mierzyć poziomu elektrolitu.


Akumulator AGM w zestawie elektrolit, śrubki do klem Szczegóły dotyczące napełniania elektrolitem dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator bezobsługowy, nie wymaga kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji.

Pamiętaj!

- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze, ewentualne ubytki należy uzupełnić wodą destylowaną.
- Akumulator ładuj prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A.
Symbol
YTX7A-BS
Marka
Yuasa
Napięcie
12V
Pojemność
6Ah
Prąd rozruchowy
105A
Długość
150mm
Szerokość
87mm
Wysokość
94mm
Odpowietrznik
Brak
Polaryzacja
ETN 1 (lewy +)
Końcówki biegunowe
Y5
Technologia
AGM
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
2,6kg
Przygotowanie akumulatora.
Umieścić akumulator na równym podłożu i zdjąć taśmę uszczelniającą.
Przygotowanie pojemnika z kwasem.
Wyjąć pojemnik z elektrolitem z plastikowej torebki. Zdjąć listwę z korkami, która potem będzie potrzebna. Nie zdejmować ani nie przekłuwać uszczelek pojemnika
Napełnianie akumulatora.
Umieścić opakowanie z kwasem pionowo nad akumulatorem, tak aby sześć uszczelnionych otworów znalazło się dokładnie nad sześcioma otworami wlewu w akumulatorze. Docisnąć mocno pojemnik w dół, aby przebić uszczelki. Elektrolit zacznie automatycznie wpływać do akumulatora. Uważać, aby opakowanie nie przechyliło się, gdyż może to uniemożliwić wypłynięcie kwasu.
Sprawdzanie przepływu elektrolitu.
Upewnić się, że ze wszystkich sześciu otworów wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli tak się nie dzieje, delikatnie postukać w opakowanie z kwasem. Pozostawić pojemnik w tej pozycji aż do pełnego opróżnienia. Uwaga: pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować pojemnika podczas przelewania elektrolitu.
Zdejmowanie pojemnika.
Upewnić się, że cała zawartość pojemnika została przelana do akumulatora. Jeśli w pojemniku pozostają resztki kwasu, lekko postukać. Następnie ostrożnie zdjąć pojemnik z akumulatora.
Zamykanie akumulatora.
Listwę zamykającą dobrze wcisnąć w otwory, tak aby znajdowała się na tej samej wysokości co górna część akumulatora. Następnie docisnąć ją obiema rękami. Napełnianie akumulatora jest zakończone. Nie wolno zdejmować listwy zamykającej, a dalsze dolewanie wody lub elektrolitu jest zbędne. Przed zamontowaniem akumulatora odczekać 40 minut, aż kwas się wchłonie.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, który powoduje obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania i w razie potrzeby doładować.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Akumulatory motocyklowe ze względu na swoją niewielką pojemność bardzo łatwo można przeładować doprowadzając do wysuszenia akumulatora.
Aprilia Daelim Honda Italjet Kawasaki Kymco Zipp
APRILIA
PojemośćModelRok produkcji
450 Enduro
450 Motard
450 MXV
450 RXV 450
450 RXV 450 CND
450 RXV 450 USA
450 SXV 450
450 RXV 450 CND
450 SXV 450 CND
550 Enduro
550 Motard
550 RXV 550
550 RXV 550 CND
550 RXV 550 USA
550 SXV 550
550 SXV 550 CND
DAELIM
PojemośćModelRok produkcji
125 NS125 97-
HONDA
PojemośćModelRok produkcji
125 XLR125R 98
200 TR200 87
200 TR200 Fat Cat 87
400 RVF400 (NC35)
400 VFR400R III (NC30) 90-91
ITALJET
PojemośćModelRok produkcji
125 Millenium
150 Millenium
KAWASAKI
PojemośćModelRok produkcji
250 EX250 Ninja 250R 08-
KYMCO
PojemośćModelRok produkcji
50 Agility 50 09-12
50 People S (4T)
50 Super 8 09-12
50 VJR 50 Fi 11-
50 Many 50 Fi 11-
100 Caro 100
100 Sonner 100
100 Top Boy 97
100 So Easy Fi
100 VJR 100 Fi
100 Many 100 Fi
100 Cherry 100 Fi 11-
100 JR 100
100 JR 100 Fi
100 Kiwi 100
100 X Mode 11-
110 VJR 11-
125 Fox Hunt 96
125 Jockey 125 99
125 People 125 00
125 People S
125 Zing 99
125 Jockey 125
125 V1 125 Fi 11-
125 VP 125
125 GP 125
125 Herself
150 Fox Hunt 96
150 People 09-12
150 Zing 99
150 Hipster 150
150 Super 8 150 09-12
ZIPP
PojemośćModelRok produkcji
Quantum RS
Vapor
Axis
Vega