• polaryzacja prawy plus

Akumulator Varta YT4L-BS YTX4L-BS
12V 3Ah 40A Powersports

95,00 zł
Brutto
Cena obowiązuje wyłącznie w sklepie internetowym
Wysyłka: 30zł przedpłata, 32zł pobranie
Paczkomat: 19zł
Napięcie: 12V
Pojemność: 3Ah
Prąd rozruchowy: 40A
Wymiary: 114mm x 71mm x 86mm
Polaryzacja: prawy + (ETN 0)
Ilość
Niedostępny


  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 30,00 zł (przedpłata)



Przesyłka kurierska od 30,00 zł (przedpłata)
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Varta YT4L-BS - cechy akumulatora:


Mocne akumulatory Powersports AGM charakteryzują się zwiększoną wytrzymałością na drgania. Z powodzeniem mogą być stosowane w motocyklach poruszających się w terenie. Technologia AGM gwarantuje całkowitą szczelność akumulatora przy nachyleniu do 45 stopni, dzięki temu mogą pracować nie tylko w pozycji stojącej. Znacznie zwiększona odporność cykliczna w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami wydłuża żywotność i zapewnia rozruch w każdych warunkach.

Akumulator Varta YT4L-BS - informacje dodatkowe

Pojemnik z elektrolitem dla Varta YT4L-BS
W pudełku z akumulatorem znajdziesz pojemnik z elektrolitem i śrubki do klem. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce napełnianie akumulatora AGM.
akumulator bezobsługowy YT4L-BS
YT4L-BS to akumulator bezobsługowy, dzięki wewnętrznej rekombinacji gazów nie wymaga on kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji. Po wstępnym zalaniu i zamknięciu akumulatora nie należy otwierać.

Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".

Symbol
YT4L-BS, YTX4L-BS
Marka
Varta
Napięcie
12V
Pojemność
3Ah
Prąd rozruchowy
40A
Długość
114mm
Szerokość
71mm
Wysokość
86mm
Odpowietrznik
Brak
Polaryzacja
prawy + (ETN 0)
Końcówki biegunowe
Y5
Technologia
AGM
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
1,4kg
EAN
4016987127308
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.

Akumulatory AGM(Absorbent Glass Matt) zalewamy elektrolitem dostarczonym wraz z akumulatorem. Podczas napełniania elektrolit zostanie stopniowo wchłonięty w matę z włókna szklanego. Dzięki temu wzrasta odporność akumulatora na drgania i uderzenia. Akumulatory tego typu mogą pracować pod kątem bez obaw o wyciek elektrolitu.

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

Przygotowanie akumulatora AGM

Jak napełnić akumulator AGM? Instrukcja


Przygotowanie akumulatora.
Umieść akumulator na równej powierzchni i zdejmij naklejoną taśmę uszczelniającą.
Przygotowanie pojemnika z elektrolitem
Przygotowanie pojemnika z kwasem.
Wyjmij pojemnik z elektrolitem z plastikowej torebki. Zdejmij plastikową listwę z korkami, która będzie potrzebna do zamknięcia akumulatora. Nie należy zdejmować ani nie przekłuwać uszczelek pojemnika
Akumulator AGM wlewanie elektrolitu
Napełnianie akumulatora elektrolitem.
Umieść opakowanie z kwasem pionowo nad akumulatorem, tak aby sześć uszczelnionych otworów znalazło się dokładnie nad sześcioma otworami wlewu w akumulatorze. Dociśnij mocno pojemnik w dół do akumulatora, aby przebić uszczelki. Elektrolit zacznie automatycznie wpływać do cel akumulatora. Uważaj, aby opakowanie nie przechyliło się, gdyż może to uniemożliwić wypłynięcie kwasu.
Sprawdzanie przepływu elektrolit
Sprawdzanie przepływu elektrolitu.
Upewnij się, że ze wszystkich sześciu otworów wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli tak się nie dzieje, delikatnie postukać lub nacisnąć opakowanie z kwasem. Pozostawić pojemnik w tej pozycji aż do całkowitego opróżnienia. Uwaga: pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować ani przebijać pojemnika podczas przelewania elektrolitu.
Zdejmowanie pojemnika po napełnieniu akumulatora
Zdejmowanie pojemnika.
Upewnij się, że cały elektrolit z pojemnika został przelany do akumulatora. Jeśli w zbiorniku pozostają resztki kwasu, lekko postukaj lub naciśnij pojemnik. Następnie ostrożnie zdejmij go z akumulatora.
Zamykanie akumulatora AGM
Zamykanie akumulatora.
Po zalaniu odczekać co najmniej 40 minut po czym zamknąć akumulator plastikową listwą. Wcisnąć w otwory, tak aby listwa nie wystawała, powinna znajdować się na tej samej wysokości co wieko akumulatora. Napełnianie akumulatora AGM jest zakończone. Po zamontowaniu nie wolno zdejmować listwy zamykającej. Nie ma potrzeby dolewać wody lub elektrolitu w przyszłości. W przypadku większych pojemności (16Ah i więcej) minimalny czas, po którym akumulator uzyska swoje parametry może być dłuższy. W takim wypadku zalecamy odczekać co najmniej 60 minut przed zamknięciem listwą. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność. Akumulator AGM ładuj urządzeniami odpowiednimi do tego typu akumulatorów. Zwykły prostownik może wysuszyć akumulator doprowadzając do uszkodzenia płyt.

Cagiva Honda Kawasaki KTM Kymco PGO Piaggio Suzuki Yamaha

Cagiva
PojemośćModelRok produkcji
50 City, Lucky, Explorer 94-97
50 GAS GAS
250 Pampera 96-01
320 Pampera 98-01
370 Pampera 97
Honda
PojemośćModelRok produkcji
50 Benly 11-
50 Dio 12-
50 Dio Cesta 11-
50 Dio50 (SP50 Dio) 93-94
50 Giorno (JBH-AF70) 11-
50 GP Dio 00-
50 Gyro Up 00-
50 Gyro X 00-
50 Lead -01
50 Little Cub 00-
50 NB50 Aero 85-87
50 NB50, M 83-87
50 NQ50 Spree, 50D SS 86-87
50 VPK Wallaroo
50 PK50, M, SM 90-99
50 Press Cub
50 SA Vision
50 SA50 Elite LX, S, SR 88-01
50 SB50 (All) 88-90
50 SC01 97
50 SE50 88-89
50 SG50M 90
50 Shadow 50 97
50 Shadow 01-
50 SK50, M 92-94
50 SP Dio
50 SR50 97-
50 TG50 Gyro S (All) 85-86
50 Vision 50 93-94
50 ZB50P Monkey 88
70 CT70 91-94
70 ST70 89-94
75 SA75M 91
90 Shadow 99
90 TH90T 96
100 BC100
100 C100-MA 87
100 C100-TH 92
110 Benry 110 12-
110 CRF110F 13-16
125 CG125 (Kick-Stater)
125 125 CRM125 R 90
125 CRF125F 14-16
200 TLR200 Reflex 86-87
250 NSR250RR/R 7 97
250 XR250 L, R 91-98
Kawasaki
PojemośćModelRok produkcji
110 KLX110, L 03-17
110 KSR110 05-
KTM
PojemośćModelRok produkcji
200 EXC
250 EXC 05-
250 EXC Six Days
250 SX-F
250 EXC-F 05-
300 XC, XC-W, EXC-F 11-13
350 SX-F 11-16
400 E/XC Racing 4-Stroke 00-02
450 SMR 13
450 SX-F 11-16
520 E/XC, M/XC Racing 4-Stroke 00-02
Kymco
PojemośćModelRok produkcji
50 Heroism 95-97
50 K12 96-97
50 KB 97
50 People S (2T)
50 Scout 97
50 Sniper/Sniper DD 00-
50 Super 9 (2T)
50 Vitality (2T)
50 ZX Fever 95-97
50 Grand Dink
PGO
PojemośćModelRok produkcji
25 Comet 95-97
25 Galaxy 97
25 Mega 97
50 Big Max Sport 96-97
50 Comet 93-96
50 Comet Junior 94-97
50 Galaxy 93-97
50 Comet Junior 94-97
50 Galaxy 93-97
50 Mega 97
50 Tornado 97
80 Star 93-96
90 Big Max 97
50 Mega 97
90 Galaxy 94-97
Piaggio
PojemośćModelRok produkcji
50 DNA
50 Free
50 GPR 50
50 ICE 50
50 Liberty 2T, 2T RST
50 NRG Extreme, DT, DD -99
50 NRG Extreme, DT, DD -99
50 Vespa 4T
50 Vespa ET2, Injection 98-
50 Vespa LX 2T
Suzuki
PojemośćModelRok produkcji
50 AD 50 91-95
50 Address 50 -97
50 50 AE50, 50M 91-95
50 AG50T 95
50 AH50 92-95
50 AJ50 95
50 AP50, R7 94-
50 50 FB50, M 91-95
50 Katana 50LC 97
50 50 RC50 -02
50 Tune 50 97-
50 UX50 W Zillion 99
125 DR125, D, S
125 TS125R, SZ 91-92
185 TS185ER -02
200 TS200R, RM 91-92
250 DR250S 90-92
350 DR350S 90-96
350 DR350S, SH 90-93
650 DR650R, RU 92-94
Yamaha
PojemośćModelRok produkcji
50 Axis
50 BA50, S, N, C 06-
50 CY50 Riva Jog 92-01
50 CS50, Z 05
50 CV50A, R, ZR 04
50 CY50 Riva Jog 92-01
50 CY50, B, D, E, G, R, Z 89-95
50 YA50R Axis 96-
50 YA50T 93
50 YL50
80 TZR80, D 91-
90 T90D, N
90 YA90 93
100 TQ100 01
125 TTR125E, -S, LE, LES, LWE 03-07
600 TT600S 93
600 XT600KH 91-95
Akumulator Exide Bike ETX4L-BS - 12V 3Ah 50A YTX4L-BS

Akumulator Exide Bike ETX4L-BS
12V 3Ah 50A YTX4L-BS

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:3Ah
Prąd rozruchowy:50A
Wymiary: 113mm x 70mm x 85mm
Polaryzacja:prawy + (ETN 0)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 95,00 zł
Akumulator BPower Supreme...

Akumulator BPower Supreme GTX4L
12V 3Ah 60A YTX4L-BS

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:3Ah
Prąd rozruchowy:60A
Wymiary: 113mm x 70mm x 85mm
Polaryzacja:prawy + (ETN 0)
Gwarancja:18 miesięcy
Cena 65,00 zł
Akumulator Unibat CBTX4L-BS - 12V 3Ah 50A YTX4L-BS

Akumulator Unibat CBTX4L-BS
12V 3Ah 50A YTX4L-BS

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:3Ah
Prąd rozruchowy:50A
Wymiary: 114mm x 71mm x 86mm
Polaryzacja:prawy + (ETN 0)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 62,00 zł