• polaryzacja prawy plus

Akumulator Powerbat CB16L-B
12V 19Ah 190A

179,00 zł
Brutto
Wysyłka: 22zł przedpłata, 25zł pobranie
Napięcie: 12V
Pojemność: 190Ah
Prąd rozruchowy: 190A
Wymiary: 175mm x 100mm x 155mm
Polaryzacja: prawy + (ETN 0)
Gwarancja: 12 miesięcy
Ilość
Niedostępny


  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 22,00 zł (przedpłata)



Przesyłka kurierska od 22,00 zł (przedpłata)
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.
Powerbat


Konwencjonalny kwasowo-ołowiowy akumulator, przeznaczony do pojazdów poruszających się w standardowych warunkach drogowych. Akumulator zachowuje szczelność zamontowany w pozycji pionowej.


Akumulator suchoładowany w zestawie elektrolit, śrubki do klem, wężyk odpowietrznika. Szczegóły dotyczące napełniania elektrolitem dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator obsługowy, wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu.

Pamiętaj!

- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze, ewentualne ubytki należy uzupełnić wodą destylowaną.
- Akumulator ładuj prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A.
Symbol
CB16L-B, YB16L-B
Marka
Powerbat
Napięcie
12V
Pojemność
190Ah
Prąd rozruchowy
190A
Długość
175mm
Szerokość
100mm
Wysokość
155mm
Odpowietrznik
Prawy
Polaryzacja
prawy + (ETN 0)
Końcówki biegunowe
Y6
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
5,8kg

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Zdemontować wszystkie zakrętki z pokrywy akumulatora i odłożyć na bok.
krok 2
Otwieranie otworu odgazowującego.
Przed przystąpieniem do napełniania akumulatora należy wyjąć czerwony korek znajdujący się z boku akumulatora.
krok 3
Otworzyć pojemnik z kwasem.
Ostrożnie odciąć lejek pojemnika z kwasem pozostawiając minimalny odcinek 10 mm. Uwaga: Nie wolno uciąć lejka zbyt blisko pojemnika, gdyż nie będzie można nałożyć rurki do napełniania.
krok 4
Mocowanie rurki do napełniania.
Czerwoną rurkę do napełniania zamocować stabilnie na szyjce pojemnika z kwasem.
krok 5
Napełnianie akumulatora kwasem.
Powoli napełnić akumulator kwasem, sprawdzając, czy wszystkie komory napełniają się równomiernie do poziomu oznaczonego ‘max’. W pojemniku z kwasem znajduje się dokładnie odmierzona ilość kwasu.
krok 5
Zakładanie nakrętek.
Po napełnieniu należy zamknąć akumulator za pomocą zakrętek zdjętych w punkcie 1. Nie należy zakładać ponownie zatyczki odpowietrzającej z boku akumulatora. Powinno się odczekać około 40 minut, w tym czasie akumulator uzyska parametry wymagane do rozruchu pojazdu. W przypadku większych pojemności (20Ah i więcej) minimalny czas może ulec wydłużeniu. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem przedłuży jego żywotność.
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.
Akumulator Exide Bike...

Akumulator Exide Bike EB16L-B
12V 19Ah 190A

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:19Ah
Prąd rozruchowy:190A
Wymiary: 175mm x 100mm x 155mm
Polaryzacja:prawy + (ETN 0)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 180,00 zł
Akumulator Varta YB16L-B -...

Akumulator Varta YB16L-B
12V 19Ah 240A Powersports

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:19Ah
Prąd rozruchowy:240A
Wymiary: 176mm x 101mm x 156mm
Polaryzacja:prawy + (ETN 0)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 210,00 zł