• polaryzacja lewy plus

Akumulator Unibat CBTX16-BS
12V 14Ah 230A

289,00 zł
Brutto
Cena obowiązuje wyłącznie w sklepie internetowym
Wysyłka: 30zł przedpłata, 32zł pobranie
Paczkomat: 19zł
Napięcie: 12V
Pojemność: 14Ah
Prąd rozruchowy: 230A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja: lewy + (ETN 1)
Ilość
Dostępny

  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 30,00 zł (przedpłata)



Przesyłka kurierska od 30,00 zł (przedpłata)
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Unibat CBTX16-BS - cechy akumulatora:



Akumulator AGM idealny do motocykli wymagających mocnego akumulatora. Sprawdzi się w jeździe po bezdrożach i w cyklu miejskim. Niska rezystancja wewnętrzna umożliwia dłuższy czas pracy akumulatora. Akumulator może pracować pod kątem 45°.

Akumulator Unibat CBTX16-BS - informacje dodatkowe:



Unibat AGM CBTX16-BS
Między płytami akumulatora umieszczono separatory z włókna szklanego, które wchłaniają elektrolit. Dzięki temu kwas nie przemieszcza się w akumulatorze podczas jazdy po nierównościach. Wzmacnia to konstrukcję, zwiększając wytrzymałość na wstrząsy i uderzenia.
akumulator bezobsługowy CBTX16-BS
CBTX16-BS to akumulator bezobsługowy, dzięki wewnętrznej rekombinacji gazów nie wymaga on kontrolowania stanu elektrolitu w okresie eksploatacji. Po wstępnym zalaniu i zamknięciu akumulatora nie należy otwierać.

Pamiętaj!

- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.

- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".

Symbol
CBTX16-BS, YTX16-BS
Marka
Unibat
Napięcie
12V
Pojemność
14Ah
Prąd rozruchowy
230A
Długość
150mm
Szerokość
87mm
Wysokość
161mm
Odpowietrznik
Brak
Polaryzacja
lewy + (ETN 1)
Końcówki biegunowe
Y4
Technologia
AGM
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
5,3kg
EAN
8058045041443
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.

Akumulatory AGM(Absorbent Glass Matt) zalewamy elektrolitem dostarczonym wraz z akumulatorem. Podczas napełniania elektrolit zostanie stopniowo wchłonięty w matę z włókna szklanego. Dzięki temu wzrasta odporność akumulatora na drgania i uderzenia. Akumulatory tego typu mogą pracować pod kątem bez obaw o wyciek elektrolitu.

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

Przygotowanie akumulatora AGM

Jak napełnić akumulator AGM? Instrukcja


Przygotowanie akumulatora.
Umieść akumulator na równej powierzchni i zdejmij naklejoną taśmę uszczelniającą.
Przygotowanie pojemnika z elektrolitem
Przygotowanie pojemnika z kwasem.
Wyjmij pojemnik z elektrolitem z plastikowej torebki. Zdejmij plastikową listwę z korkami, która będzie potrzebna do zamknięcia akumulatora. Nie należy zdejmować ani nie przekłuwać uszczelek pojemnika
Akumulator AGM wlewanie elektrolitu
Napełnianie akumulatora elektrolitem.
Umieść opakowanie z kwasem pionowo nad akumulatorem, tak aby sześć uszczelnionych otworów znalazło się dokładnie nad sześcioma otworami wlewu w akumulatorze. Dociśnij mocno pojemnik w dół do akumulatora, aby przebić uszczelki. Elektrolit zacznie automatycznie wpływać do cel akumulatora. Uważaj, aby opakowanie nie przechyliło się, gdyż może to uniemożliwić wypłynięcie kwasu.
Sprawdzanie przepływu elektrolit
Sprawdzanie przepływu elektrolitu.
Upewnij się, że ze wszystkich sześciu otworów wydobywają się pęcherzyki powietrza. Jeśli tak się nie dzieje, delikatnie postukać lub nacisnąć opakowanie z kwasem. Pozostawić pojemnik w tej pozycji aż do całkowitego opróżnienia. Uwaga: pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować ani przebijać pojemnika podczas przelewania elektrolitu.
Zdejmowanie pojemnika po napełnieniu akumulatora
Zdejmowanie pojemnika.
Upewnij się, że cały elektrolit z pojemnika został przelany do akumulatora. Jeśli w zbiorniku pozostają resztki kwasu, lekko postukaj lub naciśnij pojemnik. Następnie ostrożnie zdejmij go z akumulatora.
Zamykanie akumulatora AGM
Zamykanie akumulatora.
Po zalaniu odczekać co najmniej 40 minut po czym zamknąć akumulator plastikową listwą. Wcisnąć w otwory, tak aby listwa nie wystawała, powinna znajdować się na tej samej wysokości co wieko akumulatora. Napełnianie akumulatora AGM jest zakończone. Po zamontowaniu nie wolno zdejmować listwy zamykającej. Nie ma potrzeby dolewać wody lub elektrolitu w przyszłości. W przypadku większych pojemności (16Ah i więcej) minimalny czas, po którym akumulator uzyska swoje parametry może być dłuższy. W takim wypadku zalecamy odczekać co najmniej 60 minut przed zamknięciem listwą. Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność. Akumulator AGM ładuj urządzeniami odpowiednimi do tego typu akumulatorów. Zwykły prostownik może wysuszyć akumulator doprowadzając do uszkodzenia płyt.
Akumulator BPower GTX20CH -...

Akumulator BPower GTX20CH
12V 18Ah 250A Supreme YTX20CH

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:18Ah
Prąd rozruchowy:250A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:18 miesięcy
Cena 260,00 zł
Akumulator Exide Bike ETX16-BS - 12V 14Ah 215A YTX16-BS

Akumulator Exide Bike ETX16-BS
12V 14Ah 215A YTX16-BS

Produkt Niedostępny
Napięcie:12V
Pojemność:14Ah
Prąd rozruchowy:215A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 220,00 zł
Akumulator Exide Bike ETX20CH-BS - 12V 18Ah 230A

Akumulator Exide Bike ETX20CH-BS
12V 18Ah 230A YTX20CH

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:18Ah
Prąd rozruchowy:230A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 379,00 zł
Akumulator Varta YTX16-BS - 12V 14Ah 210A Powersports

Akumulator Varta YTX16-BS
12V 14Ah 210A Powersports

Produkt Niedostępny
Napięcie:12V
Pojemność:14Ah
Prąd rozruchowy:210A
Wymiary: 150mm x 87mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 200,00 zł