• polaryzacja lewy plus

Akumulator Exide Bike 12N12A-4A-1
12V 12Ah 115A

99,00 zł
Brutto
Wysyłka: 22zł przedpłata, 25zł pobranie
Napięcie: 12V
Pojemność: 12Ah
Prąd rozruchowy: 115A
Wymiary: 134mm x 80mm x 160mm
Polaryzacja: lewy + (ETN 1)
Gwarancja: 12 miesięcy
Ilość
Niedostępny


  • Zadzwoń i zamów  tel. 609 289 100 Zadzwoń i zamów tel. 609 289 100
  • Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia Zamówienia do godziny 12:00 wysyłamy tego samego dnia
  • Przesyłka kurierska od 22,00 zł (przedpłata)



Przesyłka kurierska od 22,00 zł (przedpłata)
  • Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł. Odbierając nowy akumulator w sklepie należy zdać stary lub uiścić opłatę depozytową wysokości 30zł.

Akumulatory motocyklowe Exide Bike


Konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe do standardowych zastosowań. Sprawdzą się w motocyklach o podstawowym zapotrzebowaniu energetycznym. Obudowa akumulatora zapewnia szczelność w pozycji pionowej.

Akumulator z elektrolitem
W pudełku z akumulatorem znajdziesz pojemnik z elektrolitem, śrubki do klem, wężyk odpowietrznika. Ilość elektrolitu dopasowana jest do pojemności akumulatora. Szczegóły dotyczące napełniania dostępne są w zakładce "Napełnianie akumulatora".
Akumulator osługowy
Konwencjonalny akumulator obsługowy, w którym występuje zjawisko odparowania wody. Wymaga posezonowej kontroli poziomu elektrolitu. Ubytki uzupełniamy wodą destylowaną.
Pamiętaj!
- Ładowanie akumulatora w pojeździe powinno wynosić przynajmniej 13,8V, mniejsze wartości skrócą jego żywotność.
- Poziom elektrolitu nie może być niższy niż wartość minimalna zaznaczona na akumulatorze. Ewentualne ubytki należy jak najszybciej uzupełnić.
- Akumulatory motocyklowe ładujemy prądem wynoszącym 10% pojemności np. dla pojemności 6Ah odpowiedni prąd ładowania to 0,6A. Szczegóły w zakładce "Ładowanie".
Symbol
12N12A-4A-1, YB12A-A
Marka
Exide
Napięcie
12V
Pojemność
12Ah
Prąd rozruchowy
115A
Długość
134mm
Szerokość
80mm
Wysokość
160mm
Odpowietrznik
Lewy
Polaryzacja
lewy + (ETN 1)
Końcówki biegunowe
Y6
Technologia
kwasowo-ołowiowa
Gwarancja
12 miesięcy
Waga
3,7kg
W okresie przestoju należy zadbać o odpowiednie przechowywanie baterii. Pozostawiony akumulator wyładowuje się wytwarzając siarczan ołowiu, powoduje to obniżenie parametrów technicznych. Aby temu zapobiec należy:
1. Naładować przechowywany akumulator.
2. Odłączyć ujemny zacisk akumulatora, jeżeli pozostawiamy go w pojeździe.
3. Przechowywać w suchym miejscu.
4. Sprawdzać co 2 miesiące stan naładowania. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V doładować odpowiednim prostownikiem lub ładowarką.

Elektrolit jest substancją żrącą, pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Używaj okularów i rękawic ochronnych.

 napełnianie krok 1
Przygotowanie akumulatora.
Usuń zatyczki z otworów komór na górze akumulatora i odłóż je na bok. Zdejmij czerwoną zatyczkę otworu odgazowującego z boku i wyrzuć ją. Nie przekłuwaj i nie odrywaj zamknięcia opakowania z elektrolitem.
 napełnianie krok 2
Zamocowanie lejków.
W miejsce zatyczek wkręć plastikowe lejki dostarczone razem z akumulatorem.
 napełnianie krok 31
Napełnianie akumulatora.
Dopasuj opakowanie z elektrolitem do otworów komór akumulatora. Przyciśnij delikatnie opakowanie z elektrolitem aż zamknięcie ulegnie samoistnemu przekłuciu. Elektrolit zacznie wypełniać komory akumulatora (na tym etapie dostrzeżesz pęcherzyki powietrza). Poczekaj aż elektrolit całkowicie napełni komory, a następnie odstaw akumulator na co najmniej 30 minut.
 napełnianie krok 4
Usuwanie pojemnika.
Delikatnie potrząśnij pojemnikiem z elektrolitem, aby upewnić się, że jest całkowicie opróżniony. Uważnie zdejmij opakowanie po elektrolicie i pozbądź się go z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Wykręć lejki. Wytrzyj jakiekolwiek pozostałości elektrolitu z powierzchni akumulatora. Pamiętaj o zdjęciu zatyczki odpowietrznika!
 napełnianie krok 5
Zamykanie akumulatora.
Umieść zatyczki z powrotem na komorach akumulatora (dokładnie i mocno). Doładowanie akumulatora po kilku godzinach od momentu zalania elektrolitem wydłuży jego żywotność.
Pełne naładowanie zapewnia optymalne działanie akumulatora. Zalecany prąd ładowania wynosi 10% pojemności np. akumulator o pojemności 8Ah należy ładować prądem 0,8A. Należy zwrócić uwagę czy urządzenie, które wykorzystujemy zapewnia odpowiednie parametry ładowania. W przeciwnym wypadku żywotność akumulatora może zostać znacznie skrócona. Do ładowania akumulatorów motocyklowych rekomendowane są automatyczne ładowarki oraz prostowniki z mikroprocesorem posiadające opcje ładowania mniejszych akumulatorów. Ze względu na swoją niewielką pojemność akumulatory bardzo łatwo można przeładować stosując zwykły prostownik, doprowadzić to może do wysuszenia akumulatora.
Akumulator Unibat CB12A-A -...

Akumulator Unibat CB12A-A
12V 12Ah 165A

Dostępność: Dostępny
Napięcie:12V
Pojemność:12Ah
Prąd rozruchowy:180A
Wymiary: 134mm x 80mm x 160mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 129,00 zł
Akumulator Varta YB12A-A...

Akumulator Varta YB12A-A 12N12A-4A-1
12V 12Ah 160A Powersports

Produkt Niedostępny
Napięcie:12V
Pojemność:12Ah
Prąd rozruchowy:160A
Wymiary: 136mm x 82mm x 161mm
Polaryzacja:lewy + (ETN 1)
Gwarancja:12 miesięcy
Cena 130,00 zł